Klachtenregeling


Indien u klachten heeft hoop ik dat u die met mij bespreekt.
Sterker nog, het bespreken en bespreekbaar maken van uw klachten of opmerkingen, of zelfs van een breuk(je) in de behandelrelatie is een belangrijk onderdeel van het therapieproces en de behandeling.
Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden opgelost kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor doe ik een beroep op de regeling van mijn beroepsvereniging, de NVvP. In het klachtenreglement leest u precies wat u kan verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een toelichting dan wel een gesprek.
Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke en erkende geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag.
De geschillencommissie is schriftelijk, telefonisch of digitaal te benaderen, via onderstaand adres:

Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken Postbus 90600
2509 LP Den Haag
070 – 310 53 10 (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)
www.degeschillencommissie.nl