Route binnen de praktijk


Telefonische screening

Na uw aanmelding per mail plannen we een vrijblijvende telefonische screening (15-30 minuten). In dit gesprek onderzoeken we of mijn aanbod en uw vraag bij elkaar zouden kunnen passen. Als dat het geval zou kunnen zijn, plannen we samen een intakegesprek. Als u en/of ik in dat gesprek tot de conclusie komen dat we niet verder gaan, dan is dit eerste vrijblijvende telefonische screeningsgesprek kosteloos.

Kennismaking, klacht verheldering en diagnostiek

Gaan we verder, dan krijgt u een aanmeldformulier en volgt er een uitnodiging voor (geschat) twee tot vier kennismakings- en diagnostiek gesprekken. Tijdens deze gesprekken maken we kennis en inventariseren de problemen, de wijze waarop u ermee omgaat en de factoren die ermee samenhangen. Op basis van deze diagnostiekgesprekken stel ik een (voorlopige) diagnose en doe ik een voorstel voor een behandelplan of licht ik toe waarom ik geen behandeling kan aanbieden.

Behandeling

Stemt u in met het voorgestelde behandelplan dan starten we de behandeling.

Gedurende de behandeling evalueren we impliciet en expliciet. We bereiden bij voorkeur de afronding van de therapie gezamenlijk en zorgvuldig voor.

Starten behandeling | vervolgafspraken

Indien we besluiten om te starten met behandeling worden er vervolgafspraken gepland.

Ik werk in de behandelfase met wekelijkse (online of face to face) contacten. Op indicatie en in goed overleg wordt hiervan afgeweken. De sessies duren ongeveer 60 minuten (planning is realisatie) en vinden plaats op een vast moment in de week.

Huisarts op de hoogte van de voortgang

Het is gebruikelijk dat de huisarts op de hoogte wordt gesteld van de bevindingen en voortgang van behandeling hierbij. Deze zal ik bij afronding van uw traject graag een professionele overdacht verzorgen. Tenzij u mij hiervoor geen toestemming verleent.